Aktualności
Koło wokalno-instrumentalne
Głównym założeniem programu było kształtowanie pozytywnej motywacji do muzyki, zapewnienie bezpośredniego kontaktu z muzyką w formie różnorodnej działalności muzycznej, nabycie cech umożliwiających uprawianie muzyki choćby w najprostszych jej formach oraz przygotowanie odbiorców muzyki. W II semestrze skupiliśmy się m.in.: na słuchaniu i śpiewaniu przebojów polskiej muzyki rozrywkowej, czego zwieńczeniem było szkolne karaoke. Poza tym uczniowie koła wokalno – instrumentalnego wystąpili podczas przeglądu: „Świat Piosenki”, do którego przygotowywali się m.in. podczas zajęć. Cennym doświadczeniem dla dzieci był udział w spotkaniu z seniorami, z którymi podjęliśmy wspólne śpiewy, wykorzystując nabyte wcześniej umiejętności.









Ćwiczenia pamięci i koncentracji
Podczas kolejnych zajęć grupa uczniów uczęszczających na zajęcia integracji sensorycznej w ramach projektu „Szkoła możliwości – wsparcie szkół podstawowych w gminie Lubin” wzięła udział w zajęciach , na których doskonalili ćwiczenia pamięci i koncentracji.




Wycieczka edukacyjno-historyczna do Podziemnego Miasta Osówka oraz Gross-Rosen
W ramach projektu „SZKOŁA MOŻLIWOŚCI – WSPARCIE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH W GMINIE LUBIN” uczniowie klas 4-8 Szkoły Podstawowej im. Jana Brzechwy w Szklarach Górnych uczestniczyli w wycieczce edukacyjno-historycznej do Podziemnego Miasta Osówka oraz Gross-Rosen w Rogoźnicy. Wyjazd miał na celu pokazanie działalności III Rzeszy na terenach województwa dolnośląskiego w czasie wojny.
Około godziny 11 rozpoczęliśmy zwiedzanie podziemnego miasta. Osówka to najbardziej tajemniczy, podziemny obiekt na Dolnym Śląsku. Kryje w sobie największe tajemnice II Wojny Światowej. W towarzystwie przewodnika przeszliśmy trasę wytyczoną po najciekawszych korytarzach, które zdążono wykonać do końca 1944 r. Wiedzie wśród betonowych wartowni, hali z szalunkami oraz betonowym korytarzu technicznym, niskimi sztolniami oraz wielkimi wyrobiskami w skale gnejsowej.
Kolejnym punktem naszego programu była wizyta w Muzeum Gross-Rosen
w Rogoźnicy. Na miejscu zastaliśmy podzieleni na dwie grupy i wraz z paniami przewodniczkami rozpoczęliśmy zwiedzanie. Na terenie muzeum czekały na nas ciekawe ekspozycje oraz projekcje filmowe. Udało nam się obejrzeć m.in. odrestaurowaną bramę główną dawnego obozu wraz z dwiema przyległymi wartowniami oraz części piwniczne byłej łaźni i kuchni więźniarskiej. Zobaczyliśmy także wiernie zrekonstruowany barak, w której mieszkali więźniowie i wieżę strażniczą. Podczas zwiedzania muzeum oglądaliśmy film dokumentalny o historii powstania i działalności obozu oraz wspomnienia byłych więźniów.
Wycieczka zrobiła bardzo duże wrażenie na uczniach naszej szkoły. Wychowankowie zauważyli specyficzną atmosferę , jaka panowała wokół. Podczas zwiedzania zachowywali się z należytą powagą, a po zakończeniu dzielili się swoimi spostrzeżeniami, które świadczyły o ich poruszeniu. Na pewno wyjazd na długo pozostanie w ich pamięci.


















ZAJĘCIA INTEGRACJI SENSORYCZNEJ W SALI DOŚWIADCZANIA ŚWIATA
Otaczający nas świat jest mieszaniną bodźców zmysłowych: światła, zapachów, struktur i faktur, które można poznawać za pomocą zmysłów, tj. dotyku, wzroku, słuchu, węchu i smaku.
Podczas kolejnych zajęć grupa uczniów uczęszczających na zajęcia integracji sensorycznej w ramach projektu „Szkoła możliwości – wsparcie szkół podstawowych w gminie Lubin” brała udział w terapii w nowo powstałej Sali Doświadczania Świata . W takiej Sali wszyscy mieli wolność wyboru bodźców, których w danym momencie najbardziej potrzebowali. Był to przede wszystkim czas na wszechstronną stymulację układu nerwowego dziecka.










Nasze ostatnie zajęcia plastyczne to „Piękno podwodnego świata” – namalowane pastelami na papierze ściernym w ramach projektu: „Szkoła możliwości – wsparcie szkół podstawowych w gminie Lubin” .



WYCIECZKA DO EXPLORAPARK w Wałbrzychu
W dniach 29-30 maja 2023 roku nasi uczniowie z klas I-III pojechali na wycieczkę do parku nauki i techniki ExploraPark w Wałbrzychu. Celem wycieczki była dobra zabawa oraz poszukiwanie i odkrywanie związków między pojęciami matematycznymi, a obszarami naszej rzeczywistości. Przygoda z Explora Park rozpoczęła się od prezentacji pt. ” Między matematyką, a zagadką”. Następnie uczniowie korzystali z możliwości oferowanych przez liczne wystawy interaktywne, służące popularyzacji wiedzy i myśli technicznej. Największe zainteresowanie wzbudziła sala lustrzana, gdzie dzieci zaciekawiły odbicia zwierciadlane i ich kombinacje. W sali klocków Lego uczniowie mogli sami układać, budować oraz oglądać gotowe już modele. Wycieczka dała naszym uczniom wiele radości, duży zastrzyk wiedzy i umożliwiła zgłębianie tajników matematyki poprzez świetną zabawę.




































Szkliwienie
01 czerwca 2023 roku grupa uczniów uczęszczających na koło plastyczne w ramach projektu „Szkoła możliwości – wsparcie szkół podstawowych w gminie Lubin” ponownie udała się do Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Szklarach Górnych, aby tym razem poszkliwić wcześniej stworzone i wypalone naczynia z gliny, Tym razem uczniowie kolorystycznie dekorowali swoje wytwory. Teraz oczekują na gotowe efekty po kolejnym wypaleniu naczyń.





Ramka na zdjęcia z okazji Dnia Matki
Maj to miesiąc wyjątkowy z wielu powodów. Pełnia wiosny, i przyroda, która budzi się do życia… Słońce, kwitnące drzewa, coraz cieplejsze i dłuższe dni dodają nam energii i chęci do działania. Maj to również miesiąc wszystkich Mam. Z myślą o nich powstały na kole przyrodniczym piękne projekty, które cieszyły oko pozostałych uczniów szkoły. Na zdjęciach przedstawiamy dwa niezwykłe upominki: „Ławeczka rozmyśleń na książce” oraz „Ramka na zdjęcia z okazji Dnia Matki”.
Wszystkiego najlepszego Drogie Mamy!














Karolina Mucha
Nauczycielka przyrody
Zabawy z gliną
11 maja 2023 roku grupa uczniów uczęszczających na koło plastyczne w ramach projektu „Szkoła możliwości – wsparcie szkół podstawowych w gminie Lubin” wzięła udział w warsztatach plastycznych w Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Szklarach Górnych. Uczniowie z dużym zaangażowaniem i pomysłowością tworzyli naczynia z gliny. Poznali proces wytwarzania naczyń od kawałka gliny poprzez modelowanie, wysychanie i wypalanie.
Teraz z niecierpliwością oczekujemy następnego spotkania, aby naczynia poszkliwić.
Serdecznie dziękujemy Pani Mirosławie Skalskiej oraz Pani Anecie Szlęzak za profesjonalną lekcję.









Koło plastyczne
Nasze kolejne dzieła wykonane na kole plastycznym.





Koło przyrodnicze (24.04.2023)
Uczniowie klasy czwartej, którzy uczęszczają na koło przyrodnicze w ramach projektu “Szkoła możliwość- wsparcie szkół podstawowych w gminie Lubin” w dniu dzisiejszym wykonywali prace wytwórcze o charakterze przyrodniczo-technicznym. Zadaniem uczniów było stworzyć „ekologiczny kącik rozmyśleń” czyli ekologiczne krzesełko na książce. Korzystając z takich materiałów jak suche patyki z lasu, wcześniej zebrane i ususzone kwiaty oraz klej na gorąco, skleiliśmy odpowiednio elementy, tworząc kształt krzesła a następnie ozdobiliśmy wszystko kwiatami. Całość przyklejona została do książki, tworząc niepowtarzalny klimat.
Prace przeszły nasze najśmielsze oczekiwania. Efekty przedstawiamy Państwu na zdjęciach.
Karolina Mucha













Koło młodego chemika (24.04.2023)












Zajęcia sportowe (21.04.2023)
Kolejna porcja zdjęć z zajęć sportowych realizowanych w ramach projektu „Szkoła możliwość- wsparcie szkół podstawowych w gminie Lubin”.



Zajęcia integracji sensorycznej (21.04.2023)
Zabawy plastyczno – sensoryczne dla dzieci są niezwykle ważne zarówno dla rozwoju ich wyobraźni jak i budowania integracji sensorycznej, czyli prawidłowej organizacji wrażeń sensorycznych dostarczanych przez receptory. Mózg odbiera, rozpoznaje, segreguje, interpretuje i integruje informacje docierające poprzez poszczególne zmysły z wcześniejszymi doświadczeniami dziecka. Na ich podstawie tworzy reakcję adaptacyjną. Dlatego stymulowanie zmysłów i bezpośrednie doświadczanie wywiera tak istotny wpływ na harmonijny rozwój. Zajęcia plastyczne , masami plastycznymi stanowią naturalną okazję do zabaw i ćwiczeń angażujących zmysły.
Poniżej kolejne zdjęcia z zabawy na zajęciach integracji sensorycznej w ramach projektu „Szkoła możliwości – wsparcie szkół podstawowych w gminie Lubin”. ”





Koło plastyczne (18.04.2023)
Oto nasze kolejne zabawy plastyczne na zajęciach w ramach projektu „Szkoła możliwości…”




Tym razem zabawa z gliną sprawiła nam prawdziwą frajdę na KOLE PLASTYCZNYM w ramach Projektu Szkoła Możliwości.
Koło wokalno-instrumentalne
Zajęcia koła wokalno – instrumentalnego są ukierunkowane na przekazanie podstawowych umiejętności muzycznych i rozwinięcie u dziecka zalążków artystycznej pasji. Piątkowe spotkania, udział w których bierze blisko 30 osób, to m.in.: wspólne tańce, gra na bębnach, rurkach bum bum i dzwonkach chromatycznych.










Koło plastyczne






Zajęcia wyrównawcze z języka angielskiego
Podczas zajęć uczniowie doskonalili wszystkie sprawności językowe. Celem spotkań było zmotywowanie uczniów do poszerzenia słownictwa oraz utrwalania podstawowych struktur gramatycznych. Poniżej znajduje się foto relacja z zajęć dotyczących opisu domu i znajdujących się w nim pomieszczeń. Uczniowie pracując w grupach odkrywali i poznawali słówka, rozwiązywali krzyżówki oraz opisywali swój do







Koło przyrodnicze
W ramach projektu „Szkoła możliwości – wsparcie szkół podstawowych w gminie Lubin” zorganizowane zostało koło przyrodnicze, przeznaczone dla grupy uczniów klasy czwartej, chcących poszerzać swoje zainteresowania w zakresie przyrody i nie tylko. Jego treści pozwoliły na pogłębienie
i rozszerzenie wiadomości, których nie można zrealizować na lekcjach przyrody ze względu na ograniczenia czasowe. Zajęcia te pozwoliły zwrócić uwagę czwartoklasistów na otaczający świat, zainteresowanie jego pięknem i ochroną jego zasobów. W ramach zajęć wykorzystywany został m.in. nabyty przez szkołę sprzęt z programu „Laboratorium Przyszłości” tj. Długopisy 3D firmy Banach.
Załączamy kilka zdjęć z efektami naszej pracy. Uczniowie brali udział w „Akcji Sprzątania Świata”, tworzyli wiele prac wytwórczych tj. „Las w słoiku”, mieli okazje obserwować i opisywać „Zaćmienie Słońca”, wzięli udział w ogólnopolskim konkursie „Ekotriki na kąciki”, wykonywali kartki metodą „Iris folding”, stworzyli „Ekologiczny kalendarz adwentowy”, a także włączyli się w akcję „Dokarmiania ptaków na zimę” . Ostatnim projektem w tym semestrze było wykonanie podstawowych składników pokarmowych oraz roweru z wykorzystaniem Długopisów 3D.






Zajęcia Sportowe- I półrocze za nami.
Zajęcia sportowe SKS realizowane w naszej szkole w ramach projektu „Szkoła możliwości – wsparcie szkół podstawowych w gminie Lubin” odbywają się od początku roku i cieszą dużą frekwencją i zaangażowaniem wśród uczniów klas I-III.Kończąc pierwsze półrocze przeprowadzimy test sprawności fizycznej, który sprawdzi postępy i nabyte umiejętności ruchowe wśród uczestników. Zajęcia sportowe to dawka aktywności fizycznej dostosowana do możliwości każdego dziecka w formie różnorodnych gier i zabaw ruchowych, w których w poprzez zabawę poprawiają swoją sprawność. Przesyłamy zdjęcia z ostatnich zajęć i zapraszamy do śledzenia galerii w przyszłych miesiącach


Zajęcia terapii integracji sensorycznej
Zajęcia terapii integracji sensorycznej realizowane są w ramach projektu „Szkoła możliwości – wsparcie szkół podstawowych w gminie Lubin”. Praca na zajęciach ukierunkowana jest na potrzeby dziecka w celu stymulacji centralnego układu nerwowego poprzez pobudzanie receptorów zmysłowych. Proces ten ma dostarczyć aparatowi sensorycznemu odpowiednią ilość i jakość bodźców, aby na ich podstawie mózg nauczył się właściwego reagowania i wykształcił prawidłowe reakcje adaptacyjne. Oddziaływanie terapeutyczne polega na planowym bodźcowaniu trzech podstawowych, pierwotnych zmysłów: dotyku, czucia głębokiego, równowagi, które stanowią bazę dla wykształcenia wyższych, bardziej zaawansowanych umiejętności przetwarzania sensorycznego. Ćwiczenia mają na celu usprawnić umiejętności dzieci w zakresie przetwarzania bodźców zmysłów tak, aby stanowiły uporządkowaną całość. Dlatego poprzez pozytywną atmosferę na zajęciach, odpowiedni dobór zadań, stopniowe włączania
dzieci do coraz bardziej skomplikowanych form aktywności wymagających własnej inicjatywy i kreatywności pozwalają uczniom na poprawę sprawności grafomotorycznej, usprawnianie motoryki rąk i koordynacji wzrokowo-ruchowej, kształtowania spostrzegawczości i orientacji przestrzennej, pracę własnym ciałem. Dzieci pracują bardzo dokładnie, terapia sensoryczna sprawia grupie wiele przyjemności i zabawy.











